Powszechny dostęp do wielu narzędzi oraz szablonów każe przypuszczać, że stworzenie własnej strony internetowej jest obecnie niezwykle proste. I co najważniejsze, darmowe. Pogląd ten zazwyczaj jednak jest brutalnie weryfikowany przez rzeczywistość. Nagle okazuje się bowiem, że cały proces jest trudniejszy, niż można było przypuszczać.
Najlepszym sposobem na radzenie sobie z tego typu problemami jest… współpraca z profesjonalistami. Trzeba w tym miejscu jasno podkreślić, że stworzenie funkcjonalnej strony internetowej w pojedynkę jest niemożliwe. Poniżej wyjaśniamy, dlaczego.
Firmowa strona www – nie ma nic za darmo
Na początek warto rozprawić się z domniemaną „darmowością” tego typu działań. Różnego rodzaju reklamy hostingów oraz platform sprzedażowych często tworzą złudne wrażenie, jakoby całość sprowadzała się do kilku kliknięć komputerową myszą. W rzeczywistości proces budowy, uruchamiania, a także prowadzenia strony internetowej jest znacznie bardziej rozbudowany.
Związany jest on nie tylko z wyborem serwera i poszczególnych modułów, ale również implementacją rozwiązań decydujących o stabilności działania witryny, a także jej atrakcyjnym wyglądzie. Standardowy serwis nie musi kosztować dużo, jednak trudno oczekiwać, że przekona on potencjalnych klientów do tego, aby skorzystali z jego zasobów.
Do tego dochodzą pozycjonowanie i optymalizacja strony dla wyszukiwarek internetowych, tworzenie treści, rozwój poszczególnych podstron o mnóstwo innych czynności, które muszą być realizowane na bieżąco. Jedna osoba nie jest w stanie się nimi zająć – zwłaszcza gdy nie dysponuje wystarczającą wiedzą oraz doświadczeniem z tego zakresu.
Biorąc pod uwagę powyższe informacje, należy podkreślić, że wszelkie slogany typu „darmowa strona w kilka minut” to nic innego, jak chwyty marketingowe, które zwykle wprowadzają klientów w błąd. Warto więc traktować je z odpowiednim dystansem.
Tworzenie strony internetowej z agencją – na czym polega?
Świadomość tego, na czym dokładnie polega omawiany proces, pozwala na podejmowanie właściwych decyzji, także tych związanych z wyborem odpowiedniej firmy, której można będzie zlecić stworzenie strony internetowej.
Cenione są zwłaszcza agencje kreatywne, które zatrudniają szereg specjalistów odpowiedzialnych za wykonywanie poszczególnych działań. Wśród nich znajdą się między innymi:
- webmasterzy,
- grafiki,
- copywriterzy,
- specjaliści od SEO,
- ludzie od marketingu,
- informatycy.
Jak więc wygląda współpraca z profesjonalistami? Na początku ważna staje się oczywiście organizacja pracy. Klient ma okazję przekazać, na czym zależy mu najbardziej i czym dokładnie powinna być przyszła strona www. Pozwala to określić typ oraz zakres prac niezbędnych do wykonania, potrzebny czas i przybliżone koszty.
Gdy wszystko zostanie już ustalone, agencja przystępuje do działania. Powstaje projekt strony internetowej, który oczywiście można modyfikować. Do tego dochodzą treści przygotowywane zarówno na samej witrynie, jak i poza nią (np. na firmowym blogu).
Spore znaczenie ma oczywiście nie tylko wygląd, ale też sposób funkcjonowania strony. Nie powinno być tu mowy o żadnych problemach technicznych – mają one bowiem wpływ na ocenę zarówno użytkowników, jak i robotów Google. To samo zresztą tyczy działań z zakresu pozycjonowania, których celem jest uzyskanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Należy o to dbać od samego początku funkcjonowania witryny.
Kolejną ważną kwestią jest to, że agencja pomaga w doborze odpowiedniego serwera, który spełni wszelkie jej potrzeby. Te obecne, jak również w najbliższej przyszłości. Specjaliści mogą zająć się ponadto rzeczywistym prowadzeniem strony www – polegać to będzie między innymi na uzupełnianiu treści, optymalizacji grafik, a także kontrolowaniu kluczowych wskaźników, na podstawie których można wprowadzać ewentualne zmiany w przyjętej wcześniej strategii. Oczywiście powyższy opis omawianego procesu jest mocno uproszczony. W rzeczywistości bywa on znacznie bardziej skomplikowany, co jest kolejnym dowodem na to, jak ważna jest współpraca z fachowcami.
źródło: One Trend agencja interaktywna